Hurahdin geelikynsiin työkaverini kautta, ja innostuin Nded:n edullisista hinnoista. Siispä tilasin kyseisestä verkkokaupasta UV-geelikynsisetin, jossa oli kaikki perustarvikkeet geelikynsien tekemiseen kotona. Tai niin olisi pitänyt olla. Omasta setistäni puuttui UV-uuni, jota ilman kynsiä ei pysty edes tekemään.
Otin yhteyttä verkkokauppaan useaan eri sähköpostiosoitteeseen. Jo sinällään se herättää kummastusta, miksi verkkokaupalla on oltava 3-4 eri sähköpostiosoitetta asiakaspalveluun. Laitoin kuitenkin kaikkii viestiä, otin yhteyttä palautelomakkeen kautta ja yritin soittaa, mutta en saanut yhteyttä Saksassa toimivaan yrtitykseen. Vastausta ei koskaan tullut.
Aloin tutkimaan muiden ihmisten kokemuksia Nded:n verkkokaupasta, ja löysinkin useampia tapauksia viime vuoden loppupuolelta, joissa tuote/tuotteet ovat jääneet tulematta tai ollut muita vaikeuksia. Jälkiviisaus, kumpa olisin lukenut vielä vähän enemmän keskusteluja yrityksestä. Onnistuin vain löytämään positiivisia kokemuksia ennen omaa tilaustani.
Lopulta jouduin turvautumaan Euroopan kuluttajakeskukseen. He olivat todella ystävällisiä ja ottivat asian oikeasti hoidettavakseen. Sain väliaikatietoa aina, kun jotain uutta ilmeni. Lopulta Lissabonin tuomioistuimen ulkopuolinen elin, joka on verrattavissa Suomen kuluttajariitalautakuntaan, otti yhteyttä Ndediin. Ja lopulta sain vastauksen.
Sain sähköpostiviestin Nded:ltä. Yllättäen jälleen uudesta sähköpostiosoitteesta.
Hyvä Asiakas,
Olemme vastaanottaneet valituksenne.
Reklamaatio-osasto on tarkistanut tapauksen, ja he lähettävät teille puuttuvan setin.
Pahoittelemme tapahtunutta.
Tarkistaessamme tapausta, emme löytäneet sähköpostia tai muuta asiasta.
Vastaisuudessa suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä meihin jotta asiat voidaan käsitellä nopeammin.
Olemme vastaanottaneet valituksenne.
Reklamaatio-osasto on tarkistanut tapauksen, ja he lähettävät teille puuttuvan setin.
Pahoittelemme tapahtunutta.
Tarkistaessamme tapausta, emme löytäneet sähköpostia tai muuta asiasta.
Vastaisuudessa suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä meihin jotta asiat voidaan käsitellä nopeammin.
He oikeasti vielä kehtasivat syyttää asiakasta, eli minua, siitä, ettei asiaa ole selvitetty aiemmin. Etteivät ole saaneet viestejä. Jännä juttu, kaikki viestit ovat sähköpostista lähteneet. Työkaverini on myös ollut yhteydessä heihin yhden käyttämäni sähköpostiosoitteen kautta, ja hänen viestinsä ovat saaneet.
Alkoi kyrsiin toi sähköposti niin paljon, etten enää siihen jaksanut vastata mitään. Myöhemmin sain vielä vahvistusviestin, että setti on postitettu tänään. Lähetysvahvistuksesta sain sen käsityksen, että he tosiaan lähettävät uuden koko setin, eivätkä vain uunia. Toivon, että se tulee perille. Ja positiivista on, jos saan vähän ylimääräisiä tuotteita kaikesta tästä vaivannäöstä.
Loppu hyvin kaikki hyvin, toivottavasti. En voi kyllä suositella kyseistä verkkokauppaa kenellekkään, enkä sieltä aio enää tilata. Aina on riskit, varsinkin kun ulkomailta lähtee tilaamaan. En ole mikään valittajaluonne, mutta halusin kirjoittaa tästä kokemuksesta, jotta joku ehkä lukee tämän ja miettii kaksi kertaa, ennen kuin tilaa kyseisestä verkkokaupasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti