sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Häähumua.

Opiskelut on loppu, joten nyt on aikaa mietiskellä häitä!

En muista mitä olen tänne löpissyt, mutta tässä nyt taas tuoreempia pohdintoja.

Kutsukorttitarvikkeet olen hommannut jo kesällä. Muutaman kortinkin olen väsännyt, mutta niitä ehtii näperrellä. Suunnitelmat niiden osalta kuitenkin selvät. 

Tarvikkeet ovat Sinooperista. Halusin korteista yksinkertaisia, mutta tyylikkäitä.

Koristeluista olen käynyt vaikka minkälaisia visioita läpi. Olen ehtinyt kokeilla ja hylätä jo muutamia juttuja.
Kuva tästä blogista.
Tällä hetkellä olen ihastunut vasemmanpuoleisimpaan tuikkupurkkiin. Ihana ja halpa toteuttaa! Eikä mielestäni pelkästään jouluun sopiva. Täytyy katsoa miten tuollaiset sopisivat muihin koristeluihin.

Koristeluissakin tavoitteena on yksinkertainen, mutta tyylikäs. Ja tietenkin edullinen. Kukkia ei näillä näkymin ole tulossa, ainakaan aitoja.

Kuva täältä.   
Tällaiseen asetelmaan olen aivan rakastunut! Lasin sisään voi laittaa kukkien tilalle mitä tahansa, tai jättää tyhjäksi. Lasit voivat olla myös eri kokoisia. Yksinkertainen, mutta näyttävä! Viinilaseja/muita laseja saa varmasti halvalla kirpputoreilta tai lainaan tutuilta. Jos maljaosan jättää tyhjäksi, voi viinilasin varteen laittaa vaikka rusetin satiininauhasta. Täytyy kuitenkin ensin tarkistaa, saako juhlapaikalla ylipäänsä polttaa kynttilöitä.

Olen miettinyt pääni puhki vieraslahjaa ja tullut siihen tulokseen, että siihen on turha laittaa paljoa rahaa. Kaikkia ei kuitenkaan pysty siinäkään asiassa miellyttämään, joten ehkä parempi pysyä yksinkertaisella linjalla. Haluan liittää lahjoihin esim. jonkun sarjakuvan. Tämä kuvastaisi meitä kyllä järjettömän hyvin:


Ruoka, tuo oikea murheen kryyni. Helpottaakseni omaa stressiäni ja myös muita ihania auttajiani, häissä tullaan tarjoamaan vain kakkukahvit. Varsinainen hääkakku tulee leipomosta; panostetaan sitten siihen vaikka hieman enemmän, kun varsinaista ruokatarjoilua ei ole. Sen lisäksi tarjolle tulee näillä näkymin voileipäkakkuja, riisipiirakkaa ym. pikku purtavaa. Illalla grillataan makkaraa iltajuhlijoiden kesken. Juhlapaikan läheisyyteen valmistuu ensi kesäksi 15 hengen grillauskota. Illalla halukkaat voivat myös saunoa rantasaunassa.

Näillä näkymin juhlapaikka on siis Nokialla. Paikka on muuten juuri meille sopiva, mutta ainoa miinus on juhlatilan koko. Sisälle mahtuu syömään vain 68-70 henkeä, ja kutsulistalla on tällä hetkellä 89. Eli jos kaikki tulevat/ihmiset löytävät heiloja ja vieraita tulee lisää, valitettavasti osa joutuu syömään rakennuksen ulkopuolella katoksessa. Olen rukannut vieraslistaa useampaan otteeseen, eikä vieraita enää voi karsia. Hyvässä lykyssä siis juhlapaikka vaihtuu vielä, jos löydämme paremman. Tuo vain on ainoa paikka (jonka olen löytänyt) meidän hintaluokassa järkevän matkan päässä, joka on järven rannalla ja mahdollisuus tuohon grillaamiseen ja saunomiseen. Onhan tässä kyllä vielä aikaa, suunnitelmat tulevat varmasti osittain muuttumaan! : D Aloin heti katselemaan juhlapaikkoja....



1 kommentti: